top 5 szerda #7: kedvencek, amiket újraolvasnék

Az eheti top 5 szerda bejegyzésemben azokat a kedvenceket sorolom fel, amiket bármikor újra "meglátogatnék", azaz elolvasnék. Alapvetően nem vagyok az újraolvasós típus, mert egyszerűen túl sok könyv vár arra, hogy magamba szívjam, ezért időpazarlásnak tartanám, ha olyat olvasnék, amit már egyszer elfogyasztottam. De persze mindig vannak kivételek... :) 

Suzanne Collins: Futótűz
Az Éhezők viadala trilógia egyik örök kedvencem, és a sorozatot is kivételesen többször is olvastam. A kedvenc kötetem lehet, hogy meglepő módon, de a második kötet, azaz a Futótűz, én ugyanis annyira imádtam a Harmadik Nagy Mészárlás arénáját, hogy bármikor szívesen újraolvasnám a könyvet csak azért. Na meg ebben a kötetben nagyon sok új, imádnivaló szereplőt ismerhettünk meg, ez is közrejátszott abban, hogy ez lett a kedvenc a három közül. 


Pierce Brown: Arany háború
Na, megint egy második kötet... :D Nem is értem, miért létezik az a felfogás, hogy a második részek a trilógiákban mindig ramatyok... na persze, ez nem igaz, csupán sikerült néhány olyan trilógiát kifognom, amiknél kivételesen nem uncsi átvezető kötet a második. Az Arany háború is ilyen: sokkal pörgősebb, mint az első, és sokkal jobban a szívedbe mar, ugyanakkor abszolút letehetetlen, és bár ezt a könyvet idén olvastam (ezért egyértelműen nem volt még belőle újraolvasás), el tudom képzelni, hogy a jövőben újra kézbe vegyem.



Robert Jackson Bennett: Pengék városa
Tudom, tudom... ne öljetek meg :D, megint egy középső rész. De a Pengék városa annyira jó könyv! Egyértelműen Mulaghesh viszi a hátán, de persze alapjáraton is szuper a sztori, csak az igazi badass főszereplő rádob még egy lapáttal erre a királyságra. Ebben a kötetben volt a három közül szerintem a legmenőbb a setting, ugyanis rájöttem, hogy nagyon bejönnek az ilyen sivatagos, kietlen, vad vidékek, Vurtyasztán pedig eléggé beleillik ebbe.





Ééés igazából, azt hiszem, ennyi is... Az a baj, hogy azok könyvek, amiket még anno kedvencnek tituláltam, már nem igazán jönnének be ma egy-két kivétellel. Régen a Twilightot is nagyon szerettem, de nem tudom, ha ma újraolvasnám mondjuk az Eclipse-t vagy a Breaking Dawn-t (ezek voltak a kedvenc kötetek, a másik kettő meh), akkor be tudnám-e egyáltalán fejezni őket. Nyilvánvalóan szóba jöhet még az egész Harry Potter sorozat, azt bármikor szívesen újraolvasnám, de az annyira alap, hogy nem is akartam megemlíteni... :) 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése