top 5 szerda #10: kötelező olvasmányok illemtanra

Az eheti T5W téma keretében egy kötelező olvasmánylistát kellett összeállítani egy adott "tanórára", ami lehetett akár műfaj, akár trope, vagy bármi más kritérium. Én úgy döntöttem, hogy Illemtan órára hozok listát az elolvasandó könyvekről. Azaz olyan könyveket szedtem össze, amiben a klisés bunkó paraszt tahó csávó helyett igazi jó fiú, de legalábbis nem Az A Tipikus Faszfej srác a főszereplő érdeklődésének tárgya, mint ahogy azt jól megszokhattuk a YA-k (meg NA-k) lehangoló többségében. Tőlük tanulhatna sok-sok modern YA/NA író. de tudom, hogy nem akarnak, csak én vagyok a szerencsétlen, amiért abba az 5%-ba tartozom, akiknek az ilyen pasik nem jönnek be

(Le se tagadhatom, mennyire utálom az ilyen karaktereket, mi? :D Pedig ha hiszitek, ha nem, régen éltem-haltam az ilyen csávókért, a legjobb példa erre Jericho Barrons a Tündérkrónikákból; na én minden egyes alkalommal a padlón vonaglottam nyáladzva, ha megjelent a könyvekben, de ma már úgy érzem, annyira nem nyűgözne le...)

Kisebb spoilerek előfordulhatnak a bejegyzésben!


ÉTIENNE ST. CLAIR (STEPHANIE PERKINS: ANNA ÉS A FRANCIA CSÓK)

Az Anna és a francia csókban sok klisé található meg, de az a könyv valahogy mégis működik. És ez nagy részben St. Clairnek köszönhető, aki bár totálisan beleillik a népszerű, szexi, nagyon helyes, féloldalas mosolyos srác karikatúrájába, az ezen pasikra jellemző bunkó tahóságot félúton elhagyta valahol, épp ezért nagyon is szerethető karakter már a könyv legelejétől kezdve. Az olvasó nem tudja megállni, hogy egy kicsit akarva-akaratlanul is beleszeressen olvasás közben. :P


LIAM STEWART (ALEXANDRA BRACKEN: SÖTÉT ELMÉK TRILÓGIA)

Akármennyire is nem vagyok egyébként oda a Ruby-Liam párosért, Liam igenis jó gyerek. Igazi jófiú, aki már a legelejétől fogva jól bánik Ruby-val, a megfelelő fenntartásokkal kezeli őt, de kedvesen és ez később sem változik meg. Ő is követ el hibákat, mint minden ember, de sosem válik belőle tahó paraszt, és a barátai is végig nagyon-nagyon fontosak maradnak neki.


LUCIAN KIGGS (RACHEL HARTMAN: SERAPHINA)

Oké, oké, egy lovagról van itt szó, de tudjuk nagyon jól, hogy a könyvekben még a lovagok is tudnak irtó bunkók lenni kiszemeltjükkel. Lucian ellenben minden tekintetben lovag: kedvesen bánik nem csak a jegyesével, de Seraphinával is, még azután sem ítélkezik felette, hogy kiderül róla, mi is valójában.


BO CARTER (SHEA ERNSHAW: THE WICKED DEEP)

Bo magán viseli a "rejtélyes újfiú" jellemzőit: keveset beszél, főleg magáról, eltitkol dolgokat, és mindig a legjobb időben bukkan fel a legjobb helyeken. Ennek ellenére nagyon rendes srác, egy igazán szeretnivaló hobbival: kertészkedés.


LORD MACCON (GAIL CARRIGER: SOULLESS)

(Egyik) kedvenc vérfarkasunk kissé határeset, mert ő igenis bunkó néha, de én mégis úgy érzem, hogy idevaló, ugyanis esetenkénti morcos tapintatlansága nem azért van, mert így akar menőzni, vagy mert így akarja megszerezni magának a lányt, hanem inkább büszkeség és jellemhiba az okozói. És az első könyv végére ő is megembereli (megvérfarkasolja?) magát és igazán édes love interest lesz belőle. :3


Köszönöm, hogy elolvastad,

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése